Har din färdtjänstbil kommit sent eller har du fått dåligt bemötande? Det kan kännas besvärligt att lämna in ett klagomål, men det är faktiskt en viktig del i att förbättra färdtjänsten. Som Funktionsrätt Stockholms län skriver på sin hemsida: ”Om ingen klagar är det lätt för politiker och tjänstepersoner att säga att allting fungerar perfekt – trots att det tyvärr
sällan är så.” I ett annat inlägg framhåller de: ”Genom att klaga bidrar du till att utveckla både vården och kollektivtrafiken. Dina erfarenheter ger underlag som bättre speglar verkligheten och visar hur situationen faktiskt ser ut. Ditt klagomål gör skillnad!” Kontakta färdtjänsten i region Stockholm om din färdtjänstresa inte har fungerat. Ring kundtjänsten på 08-720 80 80 och berätta. Det är viktigt att be om ett ärendenummer för då får man ett personligt ärende som man kan följa upp. Eller gå in på färdtjänstens hemsida: https://fardtjansten.regionstockholm.se/kundservice. Klicka in på Mina sidor och skriv in dina synpunkter. Om bilen inte har kommit 20 minuter efter beställd tid, så ska man
ringa resegarantin. Ring 0200-77 66 55 för att använda resegarantin. Du kan även skicka ett SMS till 0700–200 400 för att få information om din beställning.
Foto: Jonas Jönsson. Genrebild.

Nyheter > Har din färdtjänstbil varit försenad eller har du blivit bemött på ett dåligt sätt?
Har din färdtjänstbil varit försenad eller har du blivit bemött på ett dåligt sätt?
oktober 13, 2025
Dela inlägg