Foto: Jonas Jönsson. Genrebild.
Nyheter > Klagomål på färdtjänsten är viktiga för att förbättra färdtjänsten

Klagomål på färdtjänsten är viktiga för att förbättra färdtjänsten

augusti 6, 2025

Har din färdtjänstbil kommit sent eller har du fått dåligt bemötande? Även om det kan kännas jobbigt att lämna in klagomål så är klagomål på färdtjänsten viktiga för att förbättra tjänsten. ”Om ingen klagar är det lätt för politiker och tjänstepersoner att säga att allting fungerar perfekt, trots att det tyvärr sällan är fallet.” Så står det i ett inlägg på Funktionsrätt Stockholms läns hemsida. Läs mer här.

Dela inlägg

Relaterade inlägg

Nyheter
oktober 7, 2025

Delta på en studiecirkel om funkishistoria, demokrati och delaktighet!

Under hösten arrangerar Funktionsrätt Stockholm stad en studiecirkel. Det blir filmvisning, föredrag och diskussioner. Första träffen äger rum på…
Nyheter
oktober 3, 2025

Lyssna på föreläsningar om Stockholms vandringsleder och samverka för bättre vandringsupplevelser

”Sedan våren 2025 är Länsstyrelsen samordnande aktör för Stockholms vandringsleder, nu bjuder vi in till ett Regionalt Vandringsledsforum –…
Nyheter
oktober 3, 2025

Brottsoffer med funktionsnedsättning bör få bättre stöd

Personer med funktionsnedsättning är en utsatt grupp när det gäller brott. Men samhällets stöd till personer med funktionsnedsättning, som…